top of page

2018 komt er aan; hoe klaar ben jij ?


Deze week ben ik in Utrecht met en voor 2 super energierijke, dolenthousiaste en vooral ook klantgerichte ondernemers (met 35 werknemers actief in de dienstensector) aan de slag om een goed commercieel plan voor 2018 te maken. Een oerdegelijk doch ultradynamisch plan dat niet alleen voorziet in stevige en ambitieuze groei maar dit ook nog eens ondersteund ziet door dandyachtige acties waarbij je continue de ‘wow-factor’ door je hele lijf voelt gieren en tieren. Een plan met aandacht voor:

  1. Strategie; waar staan we, waar gaan we naar toe en hoe komen we daar. Bijna ‘Darwiaans’ te noemen dus

  2. Welke segmenten zijn er in onze markt, waar zijn we goed, waar willen we goed zijn, waar kunnen we goed zijn, welke selectiecriteria hanteren wij om tot een keuze te komen. Alles wat Donald Trump wel als ondernemer doet maar niet als President; focus aanbrengen…

  3. Waar richten wij ons in 2018 (en daarna) op. Nee, we sluiten nog even niets uit maar kijken wel wat het beste bij ons past. Niet polderen om het polderen maar echt stappen willen maken

  4. Onze producten en diensten zijn leuk (heel leuk zelfs) maar wat is nu eigenlijk de behoefte van de klant, wat is zijn drijfveer, zijn pijn en hoe gieten we dit alles in een class-act fingerlicking goede waardepropositie

  5. Systemen zijn er om gebroken te worden. Welke systemen heb jij nodig om succesvol te zijn? Is dat een CRM-systeem, een bonussysteem, een ander klantinformatie of business intelligence achtige Watson computer of een simpele cloudbased oplossing die je helpt met alles rondom meten = weten

  6. Leuk hoor die keuze voor bepaalde segmenten, doelgroepen en het bepalen van je waardeproposities maar welke vaardigheden hebben wij nodig of missen wij nog in de markt om echt met de De Cup met de Grote Oren naar huis te gaan binnen onze industrie? Waar zijn we goed in, wat dienen we nog verder te ontwikkelen

  7. Welke producten & diensten zijn er nodig om grote successen te behalen, is je huidige portfolio afdoende of wordt er nu echt innovatie van je gevraagd (of nog beter, van je geëist). Hoe kom je tot de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten die iedereen in je branche doen verbleken en jou gaan zien als de disrupter van 2018…

  8. Hoe gieten we dit alles tot een succesvol en bruikbaar actiegericht plan waarbij wij ook nog eens continue meten en bekijken of de ingeslagen koers de juiste is. Dat doen wij bij de voor nu laatste stap; het concreet invullen van je marktbewerkingsplan; wie doet wat, wanneer, hoe, waarom en met welk beoogd resultaat. En natuurlijk doen we wat we zeggen en zeggen we wat we doen…

En natuurlijk nog veel, veel meer. Heb jij ook groeiambities? Ik hoor ze graag! Voel je vrij deze met me te delen via info@nobo-online.nl Tot snel, tot groei!

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page